Évek óta kiszemeltem ezt az egzotikus, szabad, színkavalkádos katalán Gaudí-várost. A három kint töltött nap alatt sétálva felfedeztük Barcelona jó nagy szeletét, és persze próbáltunk minél több csinos épületet, parkot, utcát belevenni a programba, fellazítva egy-egy nyugisan elfogyasztott kávéval, meg tengerparton ücsörgéssel.

Az egész egy július végi Wizzair-akcióval indult (20% kedvezmény mindenre). „Mondj egy hónapot és válassz egy várost!” – környékeztem meg egy ismerősömet ezzel a felszólítással, aki boldogan kiválasztotta az októberi Barcelonát. Meg kell hagyni, a Woody Allen-féle Vicky Cristina Barcelona kellően jó reklámot biztosított a katalán fővárosnak, engem is meggyőztek, hogy bizony ide el kell ám jönni.

Miért is jó október végén Barcelonába repülni?

Mert az off-season repjegyek jóval olcsóbbak ilyenkor.
Most ránéztem jövő júniusra, a legolcsóbb retúr is 35.000, de júliusra már 57.000 alatt se lehet kijönni. Nos, a mi októberi repjegyünk 22.000 Ft volt/fő. Akárhogy is nézem, tulajdonképpen kéthavi Budapest-bérlet árából elutaztam kb. 1500 km-re (légvonalban), és ezzel Barcelona vezeti az „eddigi legtávolabbi úticélom” listát.

Mert ott még októberben is kellemes meleg van.
Viszont nincs nyári forróság, ami pluszpont. Magas páratartalom, 20-25 fok, napsütés, néha kis eső. Az pedig ne zavarjon, hogy körülötted a déli népek nagykabátba, vastag pulcsiba, óriássálba meg csizmába burkolják magukat. Te legyél csak nyugodtan a bolond északi, aki pólóban meg szandálban flangál végig. Egyébként még a kb. 20-21 fokos tengerbe is bele lehet menni, ha épp kedved tartja. Este teljesen üres a strand, ilyet úgysem látsz errefelé a nyári időszakban.

Mert kevesebb a turista.
Egy ilyen Barcelona-típusú városban külön pozitívum, ha nincs óriási turistaáradat. Ne lepődj meg, így is sorba kell állnod a Picasso Múzeumnál, így is teltház lesz a Sagradában, és így is csak későbbi időpontot kapsz a Güell Parkhoz, de még mindig jobban kijössz időben, mintha sosem jutnál be sehova. Külön jótanács, ha ragaszkodsz valamelyik látnivalóhoz, online vedd meg a jegyed jó előre.

Látnivalók három napra

1  Rambla sétálóutca

A reptérről többféleképpen is megközelíthető a belváros; metróval, airport shuttle busszal, helyi busszal, vonattal. Egy épp hazautazó kedves magyar néni már a reptéren kezünkbe nyomott egy 10 alkalmas bérletet, aminek csak a felét használta el, úgyhogy egész nap azzal közlekedtünk.

A metróról leszállva a város sétálóutcáján, a Ramblán kötöttünk ki. Az 1 km hosszú korzó a Placa de Catalunyát köti össze a kikötővel, így első sétánk rögtön a tengerhez vezetett.

Utazásunk előtt egyébként elolvastam egy Not to do in Barcelona listát. Ez csupán arra volt jó, hogy rögtön első este megszegjem, és „nem javasolt” tevékenységként paellát egyek a Ramblán. A paella köszöni szépen, finom volt, mindenféle rákocskák meg kagylócskák voltak benne. A hatalmas krigliben felszolgált sör viszont 8 euróért kicsit sok, úgyhogy az én listám szerint csak szimplán „Ne igyál sört a Ramblán”.

2  Barceloneta tengerpart

Igen-igen, a tengermániám újra és újra visszaköszön. Legkedvencebb esti elfoglaltságként megemlíteném a tengerparti sétákat, a homokban mezítlábas ücsörgéseket és hullámkergetős vízberohangászásokat. Külön figyelmet érdemelnek a szépen megkomponált művészi homokszobrok!

Ha szeretnél emailben értesülni az új blogbejegyzésekről, iratkozz fel!

3  Güell Park

A Güell Parké a „szállásunkhoz legközelebbi látnivaló” díja, így kétszer is tiszteletünket tettük arrafelé. No, nem azért, mert annyira ráértünk, hanem mert belépőjegyet csak órákkal későbbre adtak ki. Úgyhogy délelőtt csak az ingyen látogatható részében bolyongtunk, majd egy 18:00 órára szóló jeggyel a kezünkben távoztunk. A 15-25 eurós belépőkhöz képest a park 8 eurósa eléggé korrekt árnak tűnt. Csodás kis mesevilág ez, mézeskalács házikókkal, színes csempékkel, bizarr formákkal, kilátással. Igazán megéri körbenézni itt, főleg ha nincs hatalmas köd, és még a tengert is látni. Nem, mi nem láttuk, de hoztam képeslapot, azon bezzeg rajta van.

4  Palau Nacional

„Van az a nagy palota, előtte egy szökőkúttal, valahol láttam a képét, de a nevére nem emlékszem. Na oda menjünk el!”. Heves útikönyv-lapozgatás után kiderült, hogy bizony én a Palau Nacionalról adtam nem túl egyértelmű leírást. Itt kapott helyet a Katalán Művészeti Múzeum is, de teljesen nyilvánvaló, hogy gyönyörű napsütésben nem fogok egy múzeum sötét belsejében csavarogni órákig, lehetnek ott akármilyen román kori freskók. Van ez a „rossz” szokásom, hogy nehezen veszem rá magam a kulturálódásra olyankor, ha a napsütéses természetet is választhatom helyette.

Maga az épület kívülről szemlélve is gyönyörű, akárcsak a kilátás a városra. Az utcai zenész bácsi biztosított mindenkit a háttérmuzsikáról, továbbá elég hívogató a palota kávézóterasza is. Igény szerint mi is elfogyaszthathattunk volna 1-1 kávét, csak az a baj, hogyha ülsz, akkor elbúcsúzhatsz a kilátástól, ugyanis eltakarják a szelfizgető turisták.

5  Sagrada Família

Gaudí felállványozott, soha el nem készülő remekműve. Még képet se lehet róla úgy lőni, hogy ne legyen benne egy-egy tökéletesen elhelyezett állványzat. Photoshop-guruk előnyben, mégiscsak el kell valakinek készítenie a hibátlan, építkezésmentes képeslapokat ugyebár. Ennek ellenére persze kötelező végigbogarászni az épületet, tekintetünket konstans az égnek fordítva, és rátapasztva a homlokzatokra, meg annak apró részleteire. Belül is biztos érdekes lehet, mi ebből most kimaradtunk. Újra csak az online jegyvásárlást tudom javasolni.

6  Barri Gothic és La Ribera negyed

Gótikus negyed keskeny utcácskákkal, katedrálissal, La Ribera negyed székesegyházzal, Picasso Múzeummal. Hangulatos kis kávézók sora, helyi textilművesek boltjai az ódon falak között. Határozottan elragadó a környék, sikátorokon ide-oda császkálva előbb-utóbb szembejön az összes régi templom és ajánlott múzeum, sőt, innen már gyalog könnyen megközelíthető a Ciutadella Park is.

7  Ciutadella Park

Pálmaházak, egzotikus fák, tavak óriási szürke libákkal, szökőkutak, lépcsőzetes vízesés, széles sétányok, Állatkert, Zoológiai Múzeum, Katalán Parlament. Ennyi minden zsúfolódik bele ebbe a szép kis parkba, kellemes kis barangolásra adva okot. A parkból kifele még a diadalív alatt is átsétáltam, a Placa de Catalunya felé fordulva pedig találtam egy bájos kinézetű, Las Artes Sanas nevezetű kávézót, ahol is egy capuccinoval zártam napi sétaadagomat.

8  Casa Batlló & Casa Milá

Utolsó este legrejtettebb energiáimat előcsalogatva indultam a Gaudí-házak megtekintésére. A napi 10 kilométeres gyaloglásaink után addigra már izomlázam volt az egész lábszáramban, de még azért rádobtam egy 5 km-t zárásként. A Gaudí-házak nélkül nem is Barcelona a Barcelona, bármennyi sétát megérnek. Persze metróval is lehetett volna menni, de spóroltam a jeggyel. Kedves útitársam erre a tripre már nem is tartott velem, ott hagytam Family Guyt nézni a szálláson. Még szerencse, hogy ez a város egyedül sétálgatva is jó móka.

A Passeig de Grácián haladva először a Casa Milá/La Pedrera házikóba botlottam bele, kicsit tovább pedig ott a Batlló is. A Casa Milá Gaudí leghíresebb háza, ’84 óta a világörökség része. Jellegzetesek a hullámos homlokzatok, növényindás erkélyek, fatörzsszerű oszlopok.

A Batlló is a világörökség része lett 2005-ben. Ez a ház főleg világosban élvezhető, ugyanis sötétben annyira nem látszanak a színes kis mozaikjai, meg a tető pikkelyhatású cserepei se.

Mindkét ház belseje körbejárható egy-egy guided tour keretén belül, az ár 20 euró körül mozog.

+1  Typographia pólóbolt

A Güell Park felé pont útba esik ez az egyedi pólóbolt, ahol művészek által tervezett grafikákkal dekorált pólókat lehet vásárolni 16-20 eurós áron. Legszívesebben az egész boltot hazavittem volna. Tudom ajánlani mindenkinek, aki esetleg Spanyolországban vagy Portugáliában jár, több boltjuk is van. Ajándéknak is tökéletes.

Még így is maradt pár helyszín, ahova nem jutottunk el, de legalább marad legközelebbre is:) Ilyen a közeli Sitges tengerpartja, a Dalí múzeum Figueresben, ami egyben Dalí szülővárosa is, a la Foixarda szabadtéri mászófal, a Tibidabo vidámpark, és persze a kihagyhatatlan „másszunk fel valamelyik hegyre” kirándulás.

Tetszett a poszt? Extra cikkekért és letölthetőkért iratkozz fel a Patreonomra!
Become a patron at Patreon!